روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء الخامس والعشرون

رواية حكاية كفيفة البارت الخامس والعشرون

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة الخامسة والعشرون

فتح خالد الباب لقى ريتال قاعدة والدموع على خدها , اول مسمعت الباب بيتفتح رفعت وشها وقالت بصدمة خالد انت ايه الجابك هنا , وسايب عروستك ليه امشي ارجوك قبل مجوزي يجي , ويحصلي مشاكل , احنا خلاص مننفعش لبعض , ملقتش اي تعبير على وشه غير البرود وعدم الاكتراث وكان هو جوزها مش واحد غريب , ريتال بتوتر هو انت جوزي وضرتي ندى , خالد ايوة انا الاتجوزتك وندى ضرتك , ريتال اغمى عليها من الصدمة ووجع قلبها , هي اتمنت تكون مراته بس ميكنش ليها شريكة فيه ، هي مش هتقدر تتحمل الوجع دا كله , كانت بتستغرب لما تعرف ان واحد اتجوز اتنين , كانت بتسال نفسها دايما , ايه بيكون شعور الزوجة الاولى , اكيد بتتوجع وبتحس انها اقل من ضرتها , علشان كده جوزها اتجوز عليها , وهي شكلها هتجرب احساس الكسرة والوجع والخزلان من احب واقرب الناس من قلبها , فوقها اول مفاقت قالت بانهيار ليه عملتلك ايه علشان توجع قلبي بالشكل دا , رد عليا , وجايبلي ضرتي تعيش معايا في نفس المكان , والهي السبب فالانا فيه , وبعدك عني وكسرت قلبي , متكنش بتعاقبني في حاجة معملتهاش انا مظلومة صدقني , خالد بهدوء عارف , ريتال طيب انت بتعمل فيا كده ليه , خالد مبحبش الاسئلة الكتير , قومي سلمي على ضرتك واعملي حسابك ان دي ضرتك يعني متزعليهاش يلاااا , ريتال بعصبية اخرررررج برررررررررة , انت اييييه عايزني اسلم عليها وهي بتكرهني , خالد ببرود خلصتي كلامك يا حلوة اخرجي يلا , ولو ليكي حق هاتيه , ريتال بدموع بقوة واسرار على اخذ حقها , منها ومن كل شخص اذاها , اشطة انت القلت , حقي انا هجيبه منها وهخليها تستوي على نار هادية , خالد لا انهرضة بس , ندى بغيظ هو في ايه دا كله بيجيب المفاجءة شكلها حاجة كبيرة علشان وملحقتش تكمل علشان شافت ريتال , ندى برعب بسم الله الرحمن الرحيم , انتي جاية ليه دلوقتي , مش كنتي متتي , متقوليش ان دا شبح , ريتال انا جاية اخد حقي واعلم كل الاذوني درس قاسي اوي , اتشاهدي بقى يا حلوة , وخلي في علمك الحقيقة مصيرها هتبان , وقتها محدش هينفعك , ندى لالالالالالالالالالالا انتي كذابة , واضعف من انك تعملي حاجة , ريتال ضحكت ضحكة شريرة , وبصتلها بصة خلتها اتنفضت مكانها من الرعب , ندى برعب , يا خاااااااااالد الحقني هي جاية تاخد حقها مني , انا معملتش حاجة لحد , خالد بعصبية مسمعش صوت تقصدي مين الجيالك , ندى برعب ريتال , خالد باستفزاز مهي دي المفاجءة , ندى تقصد ايه , خالد ببرود مستفز للاعصاب احب اقدملك ريتال مراتي , ندى اييييييييه مرات مين دي ميتة , خالد انا وهي عايشة وحضرتك شايفة , ندى طيب وانا , خالد انتي مراتي بردو والشرع محللي ٤, ندى انت اناني , خالد اناني ليه يا هانم علشان اتجوزت حب عمري ابقى اناني , , لما دبستيني فيكي قلت منها انسى ريتال الشوهتي سمعتها ومنها اسعد انسانة بريءة زيك , ندى بتبرر خيانتك ليا بانك بتحبها , خالد خيانة ايه دي مررررراتي زيها زيك , ندى متقارنيش بيها انا واحدة محترمة مش زيها ببعت صوري للشباب , خالد بتريقة من ناحية الاحترام فانتي اكتر واحدة محترمة في العالم بجد ونعم التربية , ندى كويس انك عارف خالد اه فعلا والا كان زماني مخدوع لدلوقتي , ندى راحت لريتال وهزتها بعنف وقالت بصوت عالي فرحانة وانتي شيفاني انا وجوزي بنتخانق بسببك يا خطافة الرجالة , نفضت ريتال ايديها وقالت باستفزاز بصي بقى يا حلوة انا مش خطافة رجالة لاني انا مراته الاولى والدور والباقي بقى على ناس عاملين انهم ملايكة وهما في الحقيقة اسوء من الشياطين , بصت ندى لخالد وقالت يا انا يا هي , خالد بقولك ايه يا ندى مفيش طلاق واعملي التعمليه , ندى انا عرفت انت اتجوزتها ليه , خالد ليه ندى علشان تخدمني لانك اكيد خايف عليا لاتعب من الشغل , ريتال هههههههههههههههههههه خايف عليكي لتتعبي من الشغل هههههههههههههههه وبعدين مين قالك انه متجوزني علشان اخدمك مسمعتيهوش وهو بيقولك اني حب عمره وقربت منها اوي وقالت جنب ودنها انا الحب عمره يعني ميقدرش يقسى عليا ومقدرش ينساني واديكي اتخطبتيله اكتر من شهر ومقدرتيش تخليه يحبك ربع الحب الحبهولي ومسيره يعرف في يوم من الايام انك انتي السبب في بعدنا عن بعض المدة دي كلها وقتها محدش هينقذك من ايده وبعدت عنها خطوة وقالت بصوت عالي شوية علشان يسمع انا مراته زيك وزمانتي ليكي حق فيه انا كمان ليا حق فيه وبسراحة كده انا مش هستغنى عن حقي لواحدة متستهلش زيك كده ولا انت ايه رايك يا لودي , خالد متاكد ان حبها وغيرتها هما البيحركوها وهو عايزها هي التجيب حقها بايديها علشان ترتاح ودا السبب الخلاه ميتدخلش ومجمعهم في نفس المكان , فاق من سرحانه على ريتال بتقول انا داخلة انام , خالد استني قومي يا ندى جهزي الاكل , ندى ببرود وانا مالي هي اللمفروض تجهزه لاني لسا عروسة , خالد ندددددددددى قلتلك جهزي الاكل يبقى جهزيه ومتخلينيش اقلب على وشي التاني , ندى لنفسها شكل ماما كان معاها حق , ردت على خالد بطيب , وجهزت الاكل واكلو التلاتة , خالد تصبحو على خير , ندى هتنام فين , خالد وانتي مالك انام فاي مكان انا عايزه , ندى بس , خالد لا بس ولا غيره امشي نامي يا ندى الله يهديكي , stop

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!